17 грудня 2021 року відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Рівні серед рівних: інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами», що організована Міністерством освіти і науки та Інститутом спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.
Представники МОН, науковці, методисти та фахівці-практики розповіли про організацію інклюзивного навчання у 2022 році та оновлену типологію освітніх труднощів і рівнів підтримки.
Виконуючий обов’язки керівника експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти МОН Віктор Сальков доповів про зміни в нормативно-правовому забезпеченні, підкресливши, що протягом 2021 року було змінено Положення про інклюзивно-ресурсний центр, Порядок організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти, а також прийнято нові порядки організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої та фахової передвищої освіти. В дитячих садках та школах зміни набирають чинності від 1 січня 2022 року.
Державний експерт експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти Ольга Набоченко у доповіді відзначила, що постановою «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» запроваджено нові підходи до визначення особливих освітніх потреб, які сприятимуть доступу до інклюзивної освіти.
Також спікери розповіли про впроваджені рівні підтримки, які регламентує забезпечення інклюзивного навчання: фінансування, механізм отримання підтримки в освітньому процесі, механізм реалізації освітньої траєкторії, забезпечення допоміжними засобами, облаштування освітнього середовища, проведення поточного, семестрового, річного оцінювання й державної підсумкової атестації, надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг.
Всеукраїнська конференція викликала високий інтерес у освітянської спільноти. На YouTube-каналі її переглянуло більше 58 тисяч осіб, ще 7 тисяч приєдналися до перегляду трансляції на Facebook-сторінці.
Спікери представили розроблені методичні рекомендації, які будуть надіслані в регіони. Учасники отримають запис трансляції, матеріали спікерів, додаткові методичні матеріали, а також іменні сертифікати.
Нагадаємо, затверджено Порядок організації інклюзивного навчання в закладах фахової передвищої освіти.