У межах головування України у Європейській стратегії для Дунайського регіону обрано два тематичні напрями головування. Один з них – «Розвиток людського капіталу та ринків праці», до координації якого залучено Міністерство освіти і науки. У межах освітнього компонента цього напряму діяльність міністерства буде зосереджено на підвищенні якості професійної (професійно-технічної) освіти, розвитку цифрових навичок та цифровізації професійної (професійно-технічної) освіти для повноцінного забезпечення потреб особистості та ринку праці.
У 2021 році розпочалася реалізація Партнерської Угоди пріоритетного напряму 9 «Інвестиції в освіту та перепідготовку» Європейської стратегії для Дунайського регіону (ЄСДР) у межах Дунайської транснаціональної програми, укладеної МОН з Федеральним Міністерством з питань праці та Федеральним Міністерством освіти та науки Австрійської Республіки. Партнерська Угода передбачає спільну координацію напряму з питань професійної освіти, соціальної політики та розвитку ринку праці.
Презентація програми головування України в Дунайській стратегії відбулася за участі заступника Міністра освіти і науки з питань європейської інтеграції Олексія Шкуратова. За його словами, починаючи з 2021 року, МОН організувало 20-те засідання Керівної групи пріоритетного напряму 9 «Інвестиції в освіту та перепідготовку», а у червні цього року провело дводенну Конференцію стейкхолдерів пріоритетного напряму «Сталий розвиток Дунайського регіону через освіту, цифровізацію та інклюзію». Заходи проводились за участі представників 14 країн-членів ЄСДР та Європейської Комісії. У 2021 році Україна долучилась до платформи Центрів професійної досконалості Дунайського регіону, яка створена пріоритетним напрямом 9 у співпраці з Європейським Фондом Освіти.
«Минулого року МОН також було проведено навчальні тренінги з підготовки проєктних пропозицій у межах конкурсів Дунайської транснаціональної програми для ключових зацікавлених сторін пріоритету, зокрема департаментів освіти обласних державних адміністрацій, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, центрів зайнятості в чотирьох областях України, які входять до Дунайської стратегії», – підкреслив Олексій Шкуратов.
Завдяки цьому з’явилась можливість формування політики Дунайського регіону у співпраці з країнами-членами ЄС та реалізації спільних ініціатив з партнерами 14 країн макрорегіону. Цей досвід став вирішальним під час визначення пріоритетів головування України в стратегії.
Для ефективної координації напряму в Україні було створено неформальну групу підтримки пріоритетного напряму 9 ЄСДР «Інвестиції в освіту та перепідготовку», до якої входять представники Міністерства соціальної політики, Міністерства економіки та громадської організації «Український інститут міжнародної політики» і надають постійну експертну підтримку.
Нагадаємо, оприлюднено звіт щодо відповідності Національної рамки кваліфікацій критеріям та процедурам Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти.