Сьогодні, 30 листопада 2021 року, підписано новий Меморандум про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation щодо співпраці у сфері освіти та науки.
«Співробітництво з організацією The LEGO Foundation є цікавим з точки зору структури, системи роботи, залученості до процесу змін і підтримки діяльності фонду Міністерством, що надає можливість здійснювати не точкові короткотривалі ініціативи, а системні глибокі зміни. Наскрізним підходом у взаємодії педагога з дітьми є гра. Тому важливо продовжувати тренінгову та методичну підтримку педагогів початкової школи. Дякую колегам за підтримку та можливості, які ми спільно створюємо для дітей і вчителів», – повідомив Міністр Сергій Шкарлет.
МОН співпрацює з Тhe LEGO Foundation з 2010 року. Місією фонду є надихати та розвивати творців майбутнього, метою – упровадження ігрових і діяльнісних методів навчання в освітній процес закладів дошкільної, загальної середньої та вищої освіти, задля всебічного розвитку та формування наскрізних умінь.
У межах співпраці імплементуються чотири проєкти:
- проєкт «Сприяння освіті» в дошкіллі;
- проєкт підтримки Нової української школи;
- проєкт впровадження модулів і спецкурсів із діяльнісних методів навчання в освітні програми закладів вищої освіти та закладів післядипломної педагогічної освіти;
- проєкт із підтримки наукових і моніторингових досліджень в Україні, зокрема залучення міжнародних наукових інституцій.
«Крок, який ми робимо сьогодні, не лише гарантує продовження співпраці, але й розширює партнерство, імплементуючи ігрові та діяльнісні методи навчання й розвитку не лише в дошкільній і початковій освіті, а й у базовій школі. Це важливий крок, оскільки він підсилює усе, що було зроблено, а також гарантує подальший розвиток дітей. Тепер ще більше дітей матимуть можливість за допомогою діяльнісних методів навчання розвивати та проявляти творче, незалежне, критичне мислення. Імплементація ігрових і діяльних методів навчання забезпечує всебічний розвиток дитини та умінь, необхідних у світі можливостей і викликів ХХІ століття», – підкреслив віцепрезидент The LEGO Foundation Каспер Оттоссон Канструп.
The LEGO Foundation за підтримки МОН до кінця 2023 року продовжить реалізацію моніторингового дослідження «Ефективність впровадження “Навчання через гру” в освітньому процесі Нової української школи» у співпраці з Австралійською радою освітніх досліджень і Українською асоціацією дослідників освіти. Під час дослідження здійснюватиметься моніторинг рівня сформованості читацької та соціально-емоційної компетентностей.
«Вірю, що ініціативи The LEGO Foundation допоможуть вибудувати цілісну екосистему, що ґрунтується на взаємодії учасників освітнього ландшафту навколо ідеї наскрізного впровадження та укорінення ігрових і діяльнісних методів навчання у щоденній практиці українського педагога. Надзвичайно важливо системно, комплексно та багаторівнево підтримувати педагогів у опануванні новими методами і підходами», – наголосила керівниця освітніх ініціатив The LEGO Foundation Оксана Рома.
The LEGO Foundation продовжить імплементацію модулів і спецкурсів з ігрового та діяльнісного підходів у програми підготовки педагогів у ЗВО, а також у закладах післядипломної педагогічної освіти. До співпраці залучено 14 закладів післядипломної педагогічної освіти та 23 заклади фахової передвищої та вищої освіти.
Слід додати, що тренерами The LEGO Foundation було проведено заходи з упровадження нових методів навчання для тренерів Нової української школи, вчителів початкової школи та п’яти тисяч вихователів закладів дошкільної освіти. Організація також забезпечила усіх першокласників у 2018/2019, 2019/2020, 2020/2021 навчальних роках ігровими наборами «LEGO Play box» і «Шість цеглинок». Наразі процедуру грифування проходить освітня програма для використання в закладах дошкільної освіти «Творці майбутнього».
Нагадаємо, МОН спільно з ЮНІСЕФ, Українським інститутом розвитку освіти та Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» підготували серією брошур, що розкривають ключові підходи до організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти на основі міжнародної методики оцінювання ECERS-3.